Fiat Punto II HGT
Poszukującym niedrogiego, ale ciekawego „hot-hatcha” z pewnością przypadnie do gustu Fiat Punto II generacji w sportowej wersji HGT. Czy warto zainteresować się tym „małym GTI”?
Historia i konstrukcja
Wariant HGT miejskiego Fiata był oferowany w latach 1999 – 2002, stanowiąc najtańsze na polskim rynku nowe auto klasy GTI. Wyróżniały go takie detale jak sportowy przedni zderzak, alufelgi na niskoprofilowych oponach, sportowa kierownica czy fotele o „kubełkowym” kształcie. W dodatku najpopularniejszym kolorem nadwozia był kanarkowo żółty.
Do napędu HGT posłużył benzynowy silnik 1.8 16V o mocy 131 KM, który wcześniej pojawił się m. in. w modelu Barchetta. Jednostka ta pozwalała stosunkowo lekkiemu samochodowi osiągać przyspieszenie 0-100 km/h w ok. 8,7 sekundy i prędkość maksymalną ponad 200 km/h. Dodatkowo w aucie zastosowano usztywnione zawieszenie i usportowioną skrzynię biegów oraz układ kierowniczy, co daje w sumie całkiem sporo „frajdy” z jazdy.
Volkswagen Golf III VR6 – youngtimer godny polecenia?
Czy warto polecić?
Fiat Punto II HGT z pewnością stanowi ciekawą propozycję na rynku niedrogich aut usportowionych, które są nadal dostępne na stronach typu olx.pl czy otomoto.pl. Posiada szereg zalet (niska masa, dość prosty i niewysilony, a więc wytrzymały silnik, prosta konstrukcja, całkiem spora przyjemność z jazdy, niska cena i koszty utrzymania, niewysokie zużycie paliwa na tle konkurentów, bogate wyposażenie) i niewiele w sumie wad (słabe hamulce, podatność na rdzę, niepowalające już dziś osiągi…). By cieszyć się z udanego zakupu wystarczy właściwie tylko wystrzegać się egzemplarzy „zakatowanych” i przesadnie skorodowanych, poza tym auto można z czystym sercem polecić.
Fiat był moim pierwszym samochodem, więc mam do niego sentyment i nie mogę powiedzieć o nim nić złego.